B.1. Áttekintés

B.1.1. Skin komponensek

A Skin-ek eléggé szabad formátumúak (nem mint például a Winamp/XMMS, fix formátumú skin-jei), tehát csak rajtad múlik, hogy valami igazán nagyot alkoss.

Jelenleg négy ablak van, amit dekorálni kell: a fő ablak, az alablak, a playbar és a skin menü (ami jobb kattintással aktiválható).

  • A fő ablak és/vagy a playbar az, ahol vezérelheted az MPlayert. Az ablak háttere egy kép. Ebbe az ablakba különböző elemeket lehet (és kell) tenni: gombok, potméterek (csúszkák) és címkék. Minden egyes elemnek meg kell adnod a pozícióját és a méretét.

    Egy gombnak három állása van (lenyomott, felengedett, letiltott), így a képe függőlegesen három részre van osztva. Lásd a gomb elemet a részletekért.

    Egy potmeternek (főként a kereső sáv és a hangerő/balansz állító) bármennyi fázisa lehet a képének egymás alatti tetszőleges feldarabolásával. Lásd a hpotmetert a részletekért.

    A címkék egy kicsit különlegesek: A megrajzolásukhoz szükséges karaktereket egy kép fájlból nyerjük és a képen lévő karaktereket egy betű leíró fájl írja le. Ez utóbbi egy sima szöveges fájl, ami megadja minden egyes betű x, y pozícióját és méretét a képen (a kép fájl és a hozzátartozó betű leíró fájl együtt alkot egy betűtípust). Lásd a dlabelt és az slabelt a részletekért.

    Megjegyzés

    Az összes kép lehet teljes transzparens is, amint az a kép formátumokról szóló részben le van írva. Ha az X szerver nem támogatja az XShape kiterjesztést, a transzparensként megjelölt részek feketék lesznek. Ha használni akarod ezt a tulajdonságot, a fő ablak háttérképének 8-cal oszthatónak kell lennie.

  • Az alablak az, ahol a film megjelenik. Egy megadott képet tud megjeleníteni, ha nincs film betöltve (elég unalmas egy üres ablak :-)) Megjegyzés: a transzparens kép nem megengedett itt.

  • A skin menü csak az MPlayer vezérlésének egy módja menüpontok segítségével. Két kép kell a menühöz: az egyik a legjobb kép, ami a menüt mutatja normál állapotában, a másik a kiválasztott pont megjelenítésére lesz felhasználva. Ha kinyitod a menüt, az első kép látszódik. Ha az egeret az egyik menüpont fölé viszed, az aktuálisan kiválasztott pont bemásolódik a második képről az egér mutató alatti területre (a második képet soha sem lehet látni egészében).

    Egy menüpontot a képen lévő poziciója és a mérete határoz meg (lásd a skin menü részt).

Van egy fontos dolog, amiről eddig nem beszéltünk: a gombokhoz, potméterekhez és menüpontokhoz tartozóan az MPlayer tudnia kell, hogy mit csináljon, ha rákattintanak. Ez üzenetekkel (eseményekkel) van megvalósítva. Minden elemhez meg kell adnod, hogy milyen üzenetet generál, amikor kattintanak rá.

B.1.2. Képformátumok

A képeknek truecolor-os (24 vagy 32 bpp) PNG-knek kell lenniük.

A fő ablakban és a playbar-on (lásd lejjebb) használhatsz transzparens képeket: Az #FF00FF (bíborvörös) színnel feltöltött területek teljesen transzparensek lesznek, ha az MPlayer-rel nézed. Ez azt jelenti, hogy formázott ablakjaid is lehetnek, ha az X szerverednek van XShape kiterjesztése.

B.1.3. Fájlok

A következő fájlokra lesz szükséges, hogy el tudj készíteni egy skin-t:

  • A konfigurációs fájl, aminek skin a neve, megmondja az MPlayernek, hogyan rakja össze a skin különböző részeit és hogy mit tegyen ha valahol kattintanak az ablakban.

  • A fő ablak háttérképe.

  • A fő ablakban lévő elemek képe (beleértve egy vagy több betű leíró fájlt, ami a címkék megrajzolásához kell).

  • Az alablakban megjelenítendő kép (opcionális).

  • Két kép a skin menünek (csak akkor szükséges, ha menüt akarsz csinálni).

A skin konfigurációs fájl kivételével a többi fájlt úgy nevezed el, ahogy csak akarod (de jegyezd meg, hogy a betű leíró fájlnak .fnt kiterjesztéssel kell rendelkeznie).